Логин: Пароль: ?
 
Продукты питания Ткань, одежда, обувь, постельное белье, текстиль Строительные материалы Бумага, пластик, промтовары Биотопливо Продукция для сельского хозяйства, зоотовары Косметика, средства гигиены Медицинские товары и препараты, лекарства Иное

 

 

 

 

 

 

 

Новости/Аналитика

Чи стане Польща лідером європейського коноплярства

10.07.2020

Обкладинка дослідження «Розвиток ринку промислового вирощування та переробки конопель в Польщі»

Піднімаються питання польськими експертами перед урядовцями країни є надзвичайно актуальними і для національного коноплярства. Розпорошеність новел національного законодавства, що регламентують функціонування сучасного коноплярства в Україні, відсутність нормативно-правової бази, що надає можливості по використанню листя і суцвіть конопель, зміст в якій ТГК нижче 0,08%, засилля ринку імпортованої продукцією сумнівної якості і нерозвиненість з даних питань українського законодавства призводять до того, що національне Коноплярства перестає бути конкурентоспроможним на загальносвітовому конопляній ринку.

На сторінках профільного електронного видання українських коноплярів недавно описувалося дослідження, яке демонструє експортний потенціал конопляної галузі Уругваю, підготовленого фахівцями Агентства з інвестицій, експорту та просуванню бренду вищевказаної країни. Аналізом підготовленого чиновниками Уругваю, а також аналогічних документів займаються фахівці інформаційно-аналітичного майданчика Hemp Consulting, які підказали нашої редакції про існування документів, підготовлених нашими колегами з Польщі, в яких чітко формуються проблеми нашого західного сусіда, надзвичайно актуальні для українського коноплярства. Не вдаючись в подробиці підготовлених польськими експертами матеріалів, тезисно надамо нашим шановним читачам і слухачам інформацію про проблеми польського коноплярства, що піднімаються коноплярів Польщі до рівня державних чиновників.

На думку приватної консалтингової компанії, що підготувала аналітичні матеріали в інтересах урядових структур Польщі, підприємства країни можуть стати одними з основних виробників конопляних продуктів в Європі, проте для цього необхідно вносити зміни в діючу нормативно-правову базу країни. Як вказується в матеріалах підготовленого доповіді «Розвиток ринку промислового вирощування та переробки конопель в Польщі», якщо в найближчі роки не поміняти підзаконні нормативно-правові акти, а також відомчі інструкції, імпорт готової продукції з інших країн ЄС витіснить внутрішню переробку.

Преамбула

Промислова конопля є одним з найбільш універсальних рослин, вирощуваних в Польщі. Отримане з рослини сировину - суцвіття, насіння, корінь і стебла, можуть використовуватися в різних галузях сучасного виробництва: в харчовій, косметичній, текстильної, автомобільної та паперової промисловості та навіть в будівництві. Коноплю можна вирощувати практично на будь-якій землі, без використання добрив, незалежно від кліматичних умов.

Причини, за якими Польща може стати лідером на ринку європейського коноплярства

В країні існує історична схильність до вирощування та переробки конопляної рослини, в Польщі розташований один з найважливіших дослідницьких центрів в Європі, що займається технічною коноплями (Познанський інститут натуральних волокон і трав'яних рослин), готові вироби з конопель вироблені в Польщі вже визнані в економічно розвинених країнах ЄС, Азії, Австралії, Північної та Південної Америк.

Аналіз існуючого ринку

Не дивлячись на те, що площі промислового вирощування технічних конопель постійно зростають (в 2019 році вона перевищила 3000 га - на 78% більше, ніж в 2019 році), Польща як і раніше залишається нетто-імпортером практично всього конопляного сировини, одержуваного з рослини з Німеччини, Литви, Нідерландів, Канади, України і Казахстану. Польські переробники в основному спеціалізуються на виробництві каннабідіола, продуктів харчування, біологічно активних та харчових добавок, косметики. Інших галузей переробки конопель в Польщі практично не існує. Текстильні вироби, екологічні будівельні матеріали виробляються окремими мікрокомпаніямі. Винятком з цього правила є головним чином паперова і автомобільна промисловість, які використовують коноплю для виробництва паперу та біокомпозіти.

Проблеми галузі

Однією з основних проблем галузі є відсутність чітко сформульованих норм чинного законодавства по допустимому межі тетрагидроканнабинола (ТГК) в продуктах переробки конопель. Закон «Про протидію наркоманії» допускає вирощування промислових посівів технічних конопель, в висушеної соломі якій вміст ТГК не перевищує 0,2%. Однак в нормативно-правових актах Польщі не вказується, як працює дана норма законодавства після того, як рослина зрізане і від нього відділені листя і суцвіття. Наприклад, в товарному зерні в разі проведення аналізів досить регулярно знаходять партії, в яких кількість ТГК перевищує 0,2%. А це означає, що власник врожаю насіння конопель може бути притягнутий до кримінальної відповідальності. Крім того, не існує правил щодо допустимого вмісту ТГК в продуктах, отриманих в результаті переробки технічних конопель. Саме тому, на думку авторів доповіді, законодавець повинен чітко вказати, за яких обставин (і продуктах) слід враховувати обмеження в 0,2% кількості ТГК, вказане в законі «Про протидію наркоманії». Нинішній правовий статус накладає величезний ризик на підприємців, що займаються вирощуванням промислових конопель, і це призводить до скорочення інвестицій і гальмує розвиток всієї галузі.

На думку польських експертів, державна адміністрація повинна підтримувати діяльність, спрямовану на виключення продуктів, що містять безнаркотичну канабіноїди, з правил ЄС, що відносяться до категорії «нові продукти харчування». Уникнення потрапляння товарів включені в категорію дозволить уникнути тривалої і дорогої процедури реєстрації.

Крім того, експерти ринку наполягають на необхідності перенесення всіх положень, що стосуються вирощування, переробки і продажу малонаркотіческой конопель, в один або два правові акти та призначити відповідальних за нагляд за галуззю одне, максимум два міністерства. Однією з проблем ринку технічних конопель в Польщі є величезний розкид нормативних актів, що регламентують роботу підприємств в даній сфері господарювання. На даний момент контроль за діяльністю польських коноплярів здійснюють представники міністерства охорони здоров'я, внутрішніх справ, юстиції, сільського господарства, розвитку регіонів, різного рівня регіональні чиновники, причому в більшості своїй їх функції багаторазово дублюються. У документі підкреслюється, що впорядкування правового середовища, що забезпечує функціонування промислового коноплярства поряд з удосконаленням окремих нормативних актів, дозволить дати імпульс до розвитку самої високорентабельної галузі господарювання, зокрема промисловій переробці для цілей споживання. Зниження правової невизначеності дозволить компаніям галузі здійснювати довгострокове планування і підвищити прибутковість інвестицій в нові технології вирощування та переробки технічних конопель, в результаті чого галузь стане професіоналізованих. 

Перспективи

У разі внесення необхідних для розвитку галузі змін мікрокомпаніі, які зможуть забезпечити високу якість, почнуть рости і збільшувати зайнятість, а великі компанії стануть піонерами нових технологічних рішень. Приведення в порядок правил обробки конопель більшою мірою допоможе розвитку тих підприємств, які знаходяться під найсуворішим контролем, оскільки вони не мають прямого відношення до отримання безнаркотичних канабіноїдів. Популярність продукції, що виготовляється з технічної конопель серед споживачів може допомогти збільшити посівні площі і, отже, збільшити поставки трести, необхідної в автомобільній, целюлозної, текстильної та будівельній галузях. Це дозволить розробити більш стійку переробку з використанням конопляного рослини, яка, навіть після зміни уподобань споживачів, повинна забезпечувати збереження рентабельності всієї галузі. 

Експерти польського ринку підкреслюють, що реалізація так званого "Сценарію упорядкованого розвитку" буде надзвичайно вигідна для державного бюджету, оскільки зростання галузі і її професіоналізація збільшать податкові надходження, особливо від непрямих податків.

Коментар фахівців Асоціації «Українська технічна конопля»

Піднімаються питання польськими експертами перед урядовцями країни є надзвичайно актуальними і для національного коноплярства. Розпорошеність новел національного законодавства, що регламентують функціонування сучасного коноплярства в Україні, відсутність нормативно-правової бази, що надає можливості по використанню листя і суцвіть конопель, зміст в якій ТГК нижче 0,08%, засилля ринку імпортованої продукцією сумнівної якості і нерозвиненість з даних питань українського законодавства призводять до того, що національне Коноплярства перестає бути конкурентоспроможним на загальносвітовому конопляній ринку. І якщо експерти урядових структур Уругваю готують аналітичні матеріали, що стають цілевказівок для урядовців, польські фахівці інформують чиновників своєї країни про необхідність внесення змін до чинного законодавства, то урядові чиновники нашої країни не тільки не зацікавлені в забезпеченні галузі дієвої нормативно-правовою базою, а й регулярно демонструють своє небажання виконувати свої функціональні обов'язки. В першу чергу це стосується співробітників Національної поліції, які своїми діями суттєво стримують розвиток сучасного коноплярства України видаючи відомчі нормативно-правові акти, які прямо суперечать чинному законодавству, а також Міністерства охорони здоров'я, які вже протягом усього 2020 року затягують прийняття ініційованої профільною асоціацією українських коноплярів внесень в ПКМУ 589 - 2009 роки, що прибирають архаїчні норми, що забороняють працювати з стеблом технічної конопель (новелами, фактично блокують можливості з будівництва заводів з переробки конопляної рослини і виробництві значних обсягів продукції з високою доданою вартістю).

Потенциал национального рынка каннабиноидных косметических препаратов
17.01.2024

В Украине потребитель готов для выведения на рынок линейки национальной профессиональной CBD косметической продукции

Объявления
Все объявления »
 
 

facebook

telegram

twitter