Логин: Пароль: ?
 
Продукты питания Ткань, одежда, обувь, постельное белье, текстиль Строительные материалы Бумага, пластик, промтовары Биотопливо Продукция для сельского хозяйства, зоотовары Косметика, средства гигиены Медицинские товары и препараты, лекарства Иное

 

Наши партнеры:

 

Новости/Аналитика

У городі коноплі

18.03.2016

Серед агробізнесменів, які вирощують в Україні технічну коноплю, ходить така байка: в самому знаменитому музеї конопель Hash Marihuana Hemp Museum в Амстердамі висить портрет українського селекціонера Павла Голобородько з підписом "Ворог марихуани № 1". Це "звання" вченому присудили не за боротьбу з каннабісом, а за розробку ненаркотического сорти цієї рослини, який стали вирощувати замість традиційної конопель.
 
Байку журналу "Новий Час" переказав Володимир Якимчук, співвласник агропідприємства, яке вирощує у Вінницькій області цю саму ненаркотичних конопель. За свою трирічну історію компанія зуміла самостійно налагодити експорт конопляного зерна до Європи. А також уклала контракт на $ 0,5 млн. На поставки сортового насіння конопель в Казахстан.
 
Зайнятися бізнесом Якимчука надихнула книга американського підприємця Роберта Кіосакі "Багатий тато, бідний тато", автор якої пише про підприємництво.
 
Про своїй справі Якимчук задумався в кризу 2008-го, який він зустрів на посаді гендиректора мережі Спортмастер в Україні. "Вирішив, що пора перестати працювати на дядька і почати щось своє", - згадує підприємець.
 
У підсумку вирішив долучитися до агробізнесу - тому що це єдина з галузей, де навіть невелика компанія може випускати конкурентний за кордоном продукт. "Не хотілося залежати від внутрішнього ринку т коливань нацвалюти", - пояснює Якимчук.
 
Чітке планування та опрацювання всіх можливих варіантів стали стилем роботи створеного ним і ще трьома компаньйонами в 2012-му сільгосппідприємства.
 
Початкові інвестиції - близько $ 20 тис. - З власних накопичень пішли на покупку сучасної техніки і розширення земельного банку. Він був спочатку невеликим - всього 10 га.
 
Долю бізнесу вирішив випадковий день народження. Там Якимчук почув про технічну коноплі, рентабельність якої вдвічі вище, ніж у традиційних для України зернових і олійних культур. Вивчивши питання, підприємець дізнався, що на цьому високоприбутковому ринку мало конкурентів. Справа в тому, що тільки в 2012-му технічну коноплю стало вигідно вирощувати: якраз тоді в Україні скасували норми, згідно з якими квітуча рослина повинна охороняти Держслужба охорони, що бере за свої послуги солідні гроші.
 
Норма безглузда, тому що в технічній коноплі практично не міститься тетрагідроканнабінол - речовина, що викликає наркотичне сп'яніння.
 
Ще одним відкриттям для підприємця стало те, що світовий ринок збуту для конопляного зерна величезний. Текстиль, одяг, косметика, їжа - ось неповний список товарів, для виробництва яких його використовують. Наприклад, конопляну лінію косметики випускає всесвітньо відомий бренд The ​​Body Shop, який входить в L`Oreal Group.
 
До посіву багатообіцяючою культури Якимчук підійшов з такою ж ретельністю, як і до дослідження ринку. «Він першим серед інших коноплярів зробив все по науці», - розповідає Олександр Ігнатюк, президент Асоціації «Українська технічна конопля». Зокрема, почав розраховувати кількість добрив в залежності від мінерального складу ґрунту. Крім цього, підприємець дуже скрупульозно підбирав насіння і розраховував оптимальний час сівби. Завдяки такому підходу його агропідприємство завжди отримує стабільно високий урожай.
 
Першим закордонним клієнтом компанії Якимчука став виробник енергетичних батончиків з Румунії, який купив товарне конопляне зерно. «Ми просто розсилали свою презентацію в ті компанії, які знайшли в інтернеті», - розповідає підприємець. Причому комерційну пропозицію почали робити ще до того, як зібрали урожай: по роботі в міжнародних компаніях Якимчук знав, що за кордоном закупівлі і поставки сировини планують заздалегідь.
 
Але в цьому році Якимчук більше не буде шукати клієнтів в інтернеті. Він отримав грант від ЄБРР на проведення дослідження зі стратегічного менеджменту та маркетингу на експортних ринках. Іншими словами, консалтингова компанія шукає для Якимчука найпривабливіші сегменти ринку, а також країни з високим потенціалом для експорту. ЄБРР оплачує 75% вартості цих досліджень.
 
А ще не посіяний урожай2016-го у Якимчука вже практично проданий. Підприємець з партнерами уклали п'ятирічний котнракт на $ 0,5 млн. На поставку сортового насіння в Казахстан. Там конопляні стебла збираються використовувати в якості сировини для виробництва паперу. А український виробник підвищує віддачу з гектара - сортове насіння дорожче, ніж звичайне товарне зерно.
Объявления
Все объявления »
 
 

facebook

telegram

twitter